lördag 24 juli 2010

Äntligen!

Idag var det dags. Det var bara att kämpa på så att svetten lackade och musklerna värkte. Benen blev stumma ibland och ryggen har tagit en hel del stryk. Visst låter det som ett träningspass? ;-P Men så var inte fallet utan idag har vi spenderat dagen i trädgården och planterat och planterat och planterat och ändå hann vi inte klart. Mina snälla föräldrar kom och var barnvakt så att både J och jag kunde koncentrera oss på plantorna och jordmassorna. Efter att ha haft en platt tomt med ett hus på börjar man nu skönja att vi kommer att få en riktig trädgård. Nu är allt nyplanterat och ser lite fjuttigt ut och vi har inte lagt på ny gräsmatta ännu men om ett år...oj oj oj...det kommer att bli en fantastisk trädgård. Jag hoppas på att få ner resten av plantorna imorgon eller i början av nästa vecka. När allt är nere i backen är det definitivt dags att dela med mig av lite foton av framstegen här hemma. Nu ska jag ställa mig i fönstret och kika ut i regnet på de nyplanterade växterna och njuta av mitt dagsverke.

Inga kommentarer: