tisdag 6 september 2011

Höstens hosta

I natt är det premiär för höstens omgång av sjuklingar. Lillkillen hostar så att han kräks och nu vill han inte sova så han och jag sitter och kikar på Shrek. Men det är synd om min lille skrutt, han mår inget vidare :-( Det är bara att tanka i honom vätska och hostdämpande och hoppas han mår bättre imorgon. Lite kaffe till mamma gör att gruset i ögonen håller sig borta en liten stund i alla fall. Det kan faktiskt vara riktigt mysigt med nattvak, man får ju en stund själv med sitt barn att bara vara tillsammans och mysa och ta hand om dem.
Idag har vi piffat och fixat här hemma så jag är smått ledbruten. Mer piffning och home styling ska det bli dessutom. Dags att uppdatera med lite kort snart tror jag. Jag trivs verkligen i det här huset men bra kan alltid bli bättre :-)
Nej, nu ska jag pyssla om min lille sjukling så att han blir frisk!

Inga kommentarer: