lördag 8 oktober 2011

Slott till palats

Veckan som gick var spännande då vi fick bud på huset och i torsdags skrevs köpekontraktet på så nu är huset sålt. Känns som att man bor i någon annans hus lite grann. Jag har börjat snickra på en ny blogg, en husbyggarblogg, där det som händer med husbygge och allt runt om ska få luftas. Du kan hitta den på   


Vad är det då som är fel med detta inlägg? Jo, att det är skapat vid 6 på en lördagmorgon!!! Hur kan kroppen vara så dum att den inte tar tillfället i akt och sover när man för en gångs skull har alla möjligheter att vila. Det är bara jag och Nova hemma så det är väldigt lungt här i huset. Ja ja, man vilar väl lite genom att bara softa och blunda antar jag så jag får praktisera det. Idag bär det av till tjocka släkten för att fira mina föräldrar som blir 70 år nu i höst och för att fira brorsdottern som blir 16. Imorgon är det 4 års kalas för Nova tillsammns med bästisen Nicolina. HJÄLP! 21 barn i åldern 3-5 år!!! Plus sockerkick från diverse godsaker till fika :-$ Men det går nog bra och riktigt roligt ska det bli. Det är Novas första riktiga egna kompiskalas så lite spännande tycker hon allt allt att det ska bli. Nu tror jag att jag ska snickra vidare på "Från slott till palats" eller kanske sluta ögonen en liten stund innan dagen sätter fart på riktigt.
Ha en skön helg allihop!

Inga kommentarer: