tisdag 17 januari 2012

Å så vare morron igen

Runt, runt, runt snurrar ekorrhjulet. Det sägs att igår är årets deppigaste dag men jag undrar om idag inte är värre. Ville inte gå upp alls idag. Ändå sitter man här och äter frukost i min ensamhet när resten av familjen sover. Vad är det för liv egentligen? Att pussla och fixa och trixa så att tiden ska räcka till. Träffar inte barnen innan man åker till jobbet, sliter för brödfödan hela dagen för att hämta trötta barn när det redan är mörkt. Hem och slänga ihop något att äta i och städa undan lite och slänga i en tvättmaskin. Sen är set redan dags för barnen att gå och sova så att de orkar upp för nästa dags dagis och skola. Nej, ny drar jag uppfarten på klockan så att det snabbt blir lördag så att jag får rå om min älskade familj.

Inga kommentarer: