tisdag 6 mars 2012

Impingement del 2

En axel mer eller mindre, vad spelar det för roll?!? Jag har ju faktiskt två så om en pajar borde det ju inte vara något problem...eller?!? Tyvärr är det ett gigantiskt problem!!! Hjälp vad begränsad man blir. En sån enkel sak som att torka bordet eller skrapa bilen blir som ett besök i en medeltida tortyrkammare. För att inte tala om att sitta vid datorn eller att försöka sova. Jag har testat "tvångströja" metoden där jag bara har min friska arm fri, den andra låter jag vara kvar inne i tröjan. Detta för att förhindra att jag rör på axeln när jag sover. Det fungerar så där måste jag nog tyvärr konstatera.

Förra veckans sjukgymnastik resulterade endast i att jag fick gå hem utan övningar och med mer värk. Jag hoppas att morgondagens besök leder till något lite mer konstruktivt för min del då jag gärna vill kunna borsta tänderna med högra handen snart igen. Min precision med den vänstra handen är inte direkt optimal utan skulle behöva en hel del träning. Dock kommer detta tillstånd kanske leda till att jag får sms-tumme då det är min iPhone som fått ersätta dator till största delen.

Vilka problem man har! Usch nu skäms jag! Dags att sluta gnälla och istället vara tacksam för allt det andra runt omkring mig i mitt liv. Och jag ÄR verkligen tacksam, jag är bara lite trött just nu så nu går jag och tar en kopp kaffe till :-)

Inga kommentarer: