onsdag 28 oktober 2009

Kan inte sova

Vaknade halv 4 och kunde för allt i världen inte somna om. Jag antar att det är gravidhormonerna som börjar ställa om sig så smått till "mamma-till-nyfödd" hormoner. Av någon konstig anledning blir man ju inte trött även om man inte sover mer än 4 timmar per dygn den första tiden, och aldrig mer än 2 timmar i sträck. Att jag inte kunde sova kan också bero delvis på att det är barnfritt i huset eftersom B&W är hos sin mamma och Nova har lite höstlov-semester hos kusinerna i några dagar. Det blev en del vändande och vridande i sängen och jag funderade ett tag på att gå upp och jobba lite men det kändes fånigt så jag blev kvar där jag låg. Det hinner tänkas många tankar när det är så tyst och lungt så det är ganska mysigt egentilgen att inte kunna sova ibland. Tankarna som snurrade var hur det skulle bli när vi blir 6 i familjen, hur jag ska lägga upp träning och kost i början och en massa annat. Sen vid 5 tiden blev ögonlocken tunga och jag slumrade till en stund igen. J åkte till jobbet vid 6-tiden och sen sov jag en stund till med en massa konstiga drömmar. Vaknade igen vid kvart i 7 och tyckte det kändes alldeles för tomt i huset. Jag saknar kidsen! Det fick mig att tänka på hur det kommer att bli sedan när alla är uppvuxna och utflugna. Tänk vad tomt det kommer bli! Ingen som kommer och kryper upp i sängen på morgonen och berättar knasiga drömmar de haft eller undrar när vi ska äta frukost eller kommer med den klassiska kommentaren "jag vet inte vad jag ska göra"... Jag hoppas att våra barn skaffar många barn och att de inte bor alltför långt bort så att jag kan "låna" barnbarnen. Minst ett barnbarn i veckan vill jag låna! :)
Nu är det dags att äta frukost och sen byta dator till jobbdatorn och hoppas att jobbtelefonen som började leva ett eget liv igår inte strular idag igen. Ha en bäst dag!

Inga kommentarer: