onsdag 28 oktober 2009

Mål och milstolpar

Har funderat en del på vad jag ska ha för mål med träningen efter graviditeten. Att träna mig till en kropp som jag trivs med efter att ha fött två barn tycker jag är så nära det perfekta målet som jag kan komma. För att nå dit har jag satt upp några milstolpar som delmål. Det kan tillkomma milstolpar under vägen också men just nu har jag 3 milstolpar som jag ser fram emot att kunna pricka av. För att följa hur det går på vägen mot dessa milstolpar kommer jag att göra formcheckar den första varje månad för att se hur jag ligger till, vad som har gått bra eller dåligt om det är något jag behöver ändra på. Känns motiverande att ha detta att hänga upp träningen på och luta sig tillbaka mot de dagar när det kanske tar emot att ta på sig promenadskorna eller ta sig ut till gymet. Även de längsta resor börjar med ett litet steg...

Inga kommentarer: