onsdag 30 september 2009

Dålig mobiltäckning :o(

Vad ska man behöva göra för att få täckning på mobilen hemma? Vi bor mitt ute på en åker i ett trähus i närheten av en av Sveriges största städer så man tycker ju att det borde finnas master som täcker området men icke sa Nicke... När man sen ringer till Telia och vill att de ska åtgärda detta så får man som svar att de inte kan göra något utan jag själv får bekosta en signal förstärkare som ska sättas upp på huset. De kan inte ge artikelnummer eller något utan då får jag ringa till Telia-butiken och sitta i telefonkö ytterligare 20 minuter. På Telia-butiken säger de att det är olika signal förstärkare beroende på viken modell på telefon man har. Så om jag byter från Nokia till Ericsson ska jag behöva lägga ytterligare 1000 spänn på en annan signalförstärkare och J riskera livet när han monterar upp den på huset?!? SUCK!!! Dessutom har jag en Nokia nu och när Telia-butiken ringer dem och kontrollerar vilken signalförstärkare som passar till just min nuvarande telefon så får de som svar: "Alla Nokias telefoner har så bra antenn så de behöver ingen signalförstärkare." Nähä, vad f-n fungerar det inte att ringa hemifrån oss för då? Jag har ju en Nokia som uppenbarligen inte fungerar och som uppenbarligen behöver en signal förstärkare. Snacka om att man biter sig i svansen när man försöker få svar och hjälp med detta... *MORR!!!* :o(

Inga kommentarer: