tisdag 1 september 2009

INFLUENSA!

J däckade igår kväll/natt med skyhög feber, halsont, illamående och ont i kroppen. Han har inte varit och testat sig någonstans men alla som jag/vi har pratat med säger att det pekar på svininfluensa. Stackars J! Han har verklikgen låtit ynklig när jag pratat med honom idag så han har gjort mig rejält orolig. Ibland har det knappt gått att prata med honom. Tur i oturen så är ju jag i Jönköping på mässa. Frågan är ju om jag hunnit bli smittad. Jag är lite smånervös för att jag ska börja få feber och halsont, det ska ju inte vara så nyttigt för oss gravida att få just den här influensan. Vi har pratat med alla möjliga inom sjukvården, husläkare och infektionsmottagning m fl, men till sist så kom de fram till att jag inte behöver Tamiflu förrän jag börjar få riktiga symptom. Tack och lov för det för Tamiflu är bara semigodkänt för gravida, det finns vissa risker för fosterskador. Jag som inte ens tar Panodil sedan jag fick reda på att bebben hade kommit till inne i magen. Pratade med J för någon timme sedan och då var det lite bättre så det kändes skönt men usch vad det är jobbigt att inte vara hemma speciellt när han är så sjuk... Min stackars J!

Inga kommentarer: