fredag 2 april 2010

Stirrig tapet

I påsk är jag gräsänka eftersom J är på träningsläger i Skövde med fotbollslaget. Det är dock fullt schema i helgen ändå så jag kommer inte att sitta och stirra på tapeten hemma. Idag blir det att fixa lite här hemma. Tjejerna har sovit hos farmor och farfar i natt och kommer inte förrän i eftermiddag så jag har lite "egen" tid idag. Den ska spenderas genom att klättra upp på CTn en sväng. Det ska bli så skönt att få svettas lite!
Imorgon bär det av mot Vaxholm. Vi ska till min farmors lägenhet. De ska tömma den i nästa vecka så imorgon får vi ta med oss det vi vill behålla av hennes saker. Det känns lite tungt att man tömmer det som var hela hennes liv men egentligen så är det väl minnena man har av henne som är viktigast, inte hennes saker. Så länge man kommer ihåg det man gjort tillsammans så fortsätter hon att finnas...
Efter Vaxholm så bjuder min bror på påskfirande hemma hos sig så det ska bli mysigt. Lite äggmålande och skattjakt efter gömda påskägg med familjen runt omkring. Me like! Det är synd att det känns som att påsken håller på att försvinna, i alla fall traditionsmässigt. Jag är en stor anhängare av traditioner och jag tycker att det är sorgligt när man ser de rinna ut i sanden. Dags att skapa lite nya traditioner kanske.
På söndag bär det av till staden jag växte upp i. Jag har bestämt träff med gamla kompisar i en lekpark på söndag förmiddag om inte vädret är alltför skruttigt. Många av mina gamla "home girls" har barn i ungefär samma ålder nu så en lekpark var det mest logiska valet av träffpunkt. Det ska bli så kul! Som sagt, jag kommer inte att stirra på tapeten. Nu är det dags att hoppa upp på CTn. Bäst att passa på innan Liam vaknar.

Inga kommentarer: