måndag 31 augusti 2009

Lång lite orolig vecka

Lååååång vecka framför mig. Jag ska vara i Jönköping på en mässa hela veckan så jag har skjutsat Nova till mormor och morfar idag. J har ju fortfarande träning tisdag till torsdag så vi hade behövt barnvakt hela dagarna i alla fall. Mor och far sticker ju till Spanien över vintern om en dryg månad också så det blir skoj för Nova att rå om dem lite innan de åker. Men jag saknar henne redan... :(

Jag blir lite trött på att få kommentarer om hur stor magen är. Det är inte bara en som har sagt att de tror att det snart är dags att kläcka. Börjar nog bli lite orolig också för varför magen är så stor. Jag ska ringa MVC imorgon och prata lite med dem så får vi se vad de säger. Jag skulle behöva "mupp-vantar" som J kallar dem också eftersom jag har fått problem med karpaltunneln på grund av att jag har så mycket vätska i kroppen. Jag njuter av att vara gravid och att känna bebben kicka runt i magen men som sagt, jag börjar bli lite orolig och det är tungt att bära omkring den här mega-kulan. Det går inte att gå i trappor utan att bli fullständigt andfådd och inga skor passar mina elefantfötter. Just nu känns det inte speciellt kul att dessutom åka iväg och stå på en mässa hela veckan men det är den sista mässan innan mammaledigheten i november så det är bara att bita ihop. Wish me luck!

Inga kommentarer: