fredag 26 februari 2010

Va' sa du?

Nu får det räcka med sjukdomar och besvär. Nova har börjat höra dåligt efter att hon var förkyld och hade ont i örat för ett par veckor sedan. Den korkade vården vill ju inte ge antibiotika i onödan så de ville inte ens kika på hennes små öron då utan det skulle läka ut av sig själv om det nu var öroninflammation. Usch vad ont hon hade då. Nu säger hon "Va?" så fort man pratar med henne så idag fick vi en tid så att de får titta i hennes små öron. Jag får muta med att vi ska fika med gammelmormor och gammelmorfar efteråt. Det är alltid poppis eftersom gammelmormor är pannkaksexpert :)
Själv måste jag raspa igång halsen varje morgon. Det känns som att någon har dragit med en borste upp och ner i halsen varje morgon, en sådan där borste som sotaren gör rent skorstenar med :( Och min effin höft blir inte bättre, sjukgymnasten är inbokad i början av mars. *suck*
Fast egentligen är det en ganska bra dag idag...det är ju fredag och jag blir bjuden på lunch/fika och eventuellt fortsätter jag ut till vänner för att öka på fikadosen lite i eftermiddag. Imorgon kommer det lite vänner på middag och på söndag har vi inga planer utan den dagen blir kanske en skön softar dag. Så som sagt, livet är ganska enkelt :)

Inga kommentarer: