tisdag 23 mars 2010

Ensamma olyckor

Stackars lille Liam! Han och jag spenderade natten på barnakuten. Han blev så skruttig igår kväll att det kändes bäst att låta någon kika på honom. Han fick inhalera adrenalin och hostade upp lite skräp så han verkade få lite lättare att andas. Vi kom inte hem förrän vid 3-tiden i natt...*gäsp* Liam var glad och på bra humör även fast han var uppe mitt i natten och sjukhuspersonalen höll på och petade på honom. Min duktige lille kille!!! Hoppas att det inte behövs mer turer till barnakuten, nu är det dags för skruttarna att bli friska!
Imorse vaknade Nova vid halv åtta så då var det bara att kliva upp, nattens äventyr till trots. Hon är tack och lov feberfri än så länge idag och hon verkar bara bli piggare och piggare men eftersom hon inte fått tillbaka aptiten riktgt så är hon fortfarande lite loj.
Som om inte mina skruttiga skruttar var tillräckligt så har min stackars lilla farmor brutit lårbenshalsen i morse och hon opereras just nu. En olycka kommer sällan ensam brukar man ju säga. Hoppas att det räcker nu så att det inte kommer fler tråkiga överraskningar.

Inga kommentarer: