måndag 22 mars 2010

Skjuten runda

Vilken helg! Två sjuka små barn som hostar, har feber och sover i skift. Jag tror att kulmen var igår så jag börjar se ljuset i tunneln. Just nu har jag lyckats få i Nova två hela pepparkakor! Jippi! Mer energi än vad hon fått i sig under hela helgen. Tallriksmodellen och alla andra kostmodeller kan gå och dra något gammalt över sig när små tjejer blir sjuka. Då är det glass, chips och godis som gäller och en mamma som blir lycklig när de får i sig någon form av energikälla överhuvudtaget. Räddningen för den här småbarnsmamma har varit kaffe, speciellt på morgonen, och en underbar pappa som vänder ut och in på sig själv för att hinna med allt.

Jag hade en jogging/promenadrunda inplanerad i lördags men blev tvungen att skjuta på den till söndag eftersom kidsen var krassliga. I lördags sken solen och gräsmattan började till och med kika fram så smått så en runda var mycket lockande. Vad händer på söndagen? Det är snöstorm! All barmark som lockade i lördags var nu täckt av 15 cm nysnö...*suck* Dessutom var det två små sjuklingar som behövde lite passning så rundan blev skjuten på till idag. De är fortfarande för skruttiga för att hänga med på promenad så imorgon innan alla vaknar ska jag försöka mig på att få till en runda. Förhoppningsvis smälter den strålande solen idag bort det mesta av snön som kom igår så att jag får tillbaka min efterlängtade barmark.

Inga kommentarer: