torsdag 2 februari 2012

3 av 4

Tror jag ska göra om titeln till "VAB mamman". Det går ju inte en vecka utan att VAB:a. Just nu är det 3 av 4 som ligger nerbäddade och däckade med feber, halsont och diverse andra åkommor. Lillkillen har fått i sig penicillin i ett par dagar så han mår nog lite bättre idag förhoppningsvis. Jag tror nog att det krävs en sväng till doktorn med Nova idag också. Så här är livet för en småbarnsmorsa...weihu...eller?!? :-/

Nåja, det är kaos i några dagar och sen går det över. Det går ju mot ljusare tider sägs det. Även om det är svårt att tro att det någonsin kommer att bli temperaturer över 5 plusgrader igen så är det ju obevekligen så att våren kommer att dyka upp rätt som det är. Snart spricker krokusar och snödroppar fram mellan envisa snöhögar. Då brukar bacillerna gå i ide tills hösten/vintern. Nå ja, det kan vara lite mysigt att passa på att läsa lite böcker tillsammans med febriga små barn. Det gäller att se det positiva mitt i allt det tråkiga och jobbiga. Jag får ju faktiskt lite mer tid tillsammans med kidsen. Det kanske inte är så dumt med sjuka barn ändå? Om man bortser från att de stackarna är skruttiga menar jag...

En skruttig liten Nova vilar i soffan

Inga kommentarer: