tisdag 21 februari 2012

Fettisdagen

Dags att plocka upp resterna av mig själv efter vintern och forma något vackert ur degen. Tänk vad mycket mörker, stress och sömnbrist gör med kropp och knopp. Det hela blir en ond cirkel som bryts när ljuset kommer tillbaka. I alla fall är det så för mig. Mörkret gör att jag får ett ökat behov av sömn, barnen är mer sjuka så därför sover man periodvis sämre, det är mycket som ska hinnas med de få timmar på dygnet som det är ljust så jag blir mer stressad.
Nu har ljuset kommit tillbaka, eller i alla fall visat tendenser till det. Motivationen kommer krypande sakta men säkert den också. Ett bevis på det är att jag sitter på motionscykeln just nu. Kanske blir något sv den här degklumpen till slut vintern till trots.
Annars känner jag mig riktigt som en kontorsprodukt just nu. Min högra axel har havererat, antar att det är "musarm" eller vad det nu heter. Jag har fått en rollermouse idag som jag inte riktigt kommer överens med ännu och på måndag ska farbror doktorn klämma på axeln och se om den duger i något år till. Börjar tanten känna sig gammal? Svar: JA!

Inga kommentarer: