måndag 27 februari 2012

Impingement del 1

En diagnos på axeln blev resultatet av dagens stråldos. Tydligen är det för trångt i axeln så det blir sjukgymnastik och korta pass framför datorn på jobbet. Tror jag får ställa ett larm var 15:e minut för det är så lätt att man grottar in sig i något excelark eller något liknande och glömmer bort hur länge man suttit still. Sträck på sig nu, tanten! Det finns fortfarande lite hopp för din gamla kropp. Tog en sväng på löpbandet ikväll men när ljuset kommer tillbaka så blir jag mer och mer sugen på längre utomhusrundor. Det ska bli så skönt när vi flyttar att nt vara begränsad av solljuset utan att det finns gatubelysning. Här på landet blir det beckmörkt på kvällen 6 månader om året. En annan fördel med flytten är att jag kan verkligen ta en runda. Idag tar jag till punkt X och sen är det bara att ta sig hem samma väg...ingen stor grej men lite tradigt. Det är ca 3 månader tills vi ska flytta. Jag längtar så otroligt!

Inga kommentarer: