fredag 21 augusti 2009

The beauty and the beast

Hur ska man göra när en vanlig promenad ger sammandragningar så att man är tvungen att stanna var 10:e meter? Suck! Jag har bara transporterat mig till och från bilen och i övrigt mycket korta sträckor de senaste veckorna men idag kände jag att Nova och jag behövde lite luft efter lunchen så jag testade att gå en liten lugn promenad... Vilken urbota korkad idé! Sen kör J ett pass i gymet och kommer in småleende och triumferar med att han ökar på sina vikter och att han måste köpa större hantlar (50 kg och uppåt!) för de vi har är för lätta. Det gnuggar verkligen salt i såren...jag kommer inte att kunna röra på mig de närmaste 3 månaderna och han kommer att trimma och trimma. Snacka om the beauty and the beast, undrar vem som är vem i det här hushållet :) Ja ja, det är bara att ta en dag i taget och se till så att mini i magen mår bra.

Idag kom B & W hem igen efter första skolveckan. Bonnie hade en massa att berätta om vad de fått göra och deras nya fröken bland annat. Hon var lika irriterad som förra terminen att de bara får ta ett glas med mjölk till maten i skolan. Jag kan inte annat än hålla med henne. Om barnen vill dricka mjölk så varför ska de inte kunna få det? Bonnie skulle ta upp det med elevrådet nästa gång. Wanda kom inte ihåg så mycket men hon hade fått en ny fröken som hon tyckte var jättesnäll. Nu är tjejerna med J och kollar på Ice Age 3. Jag hade också velat gå men den lär säkert dyka upp på DVD här hemma och då kan man kolla på den engelska versionen. De brukar tappa bort en hel del av humorn vid översättningen tycker jag.

Nu tänker jag slänga mig i sängen bredvid Nova (som sover i vår säng, hon är fortfarande lite hängig stackaren) och försöka sluta ögonen en stund så kanske jag inte känner mig som att jag ska explodera just ikväll i alla fall. Jag kanske dessutom orkar hålla ögonen öppna till 10 ikväll om jag passar på att vila lite nu. Vi får se hur det går :)

Inga kommentarer: