torsdag 6 augusti 2009

Kläder för gravida

Jag tror jag blir galen!!! Visst, om man gillar lite hippie look så finns det väl en hel del kläder för gravida men hippie är inte riktigt min grej. Ska man gå i mysbyxor och t-shirts hela tiden när man är på smällen? SUCK! Jag har en del mammabyxor sedan jag väntade Nova och jag har shoppat lite leggings som jag aldrig använder annars. Det känns ju inte som jag vill köpa mammabyxor för 3000 spänn när jag bara kommer att kunna ha dem i 4 månader till. KappAhl och Lindex harhelt lagt ner sina mammakollektioner, HM har väl en del men det är inte så mycket att välja på så det är svårt att hitta något man gillar. Visst finns det "gravid-butiker" men som sagt, vem vill lägga X tusen spänn på kläder som man använder 4 månader... Ja ja, jag får väl stå ut med det begränsade urvalet fram till att bebben kommer.

Idag ska jag till huvudkontoret och jobba lite och jag ville se någorlunda proper ut. Det blev ett par svarta mammabyxor som börjar bli lite urtvättade (kanske skulle prova att färga om dem?!?), ett svart halternecklinne med "x-tra mage" och över detta slängde jag på en blus som jag kan glömma att jag kan knäppa över tjocka magen men det gav det hela ett lite mera propert intryck. Blusen kan jag sedan slänga av mig om det blir för varmt när jag ska på födelsedagsmiddag ikväll hos syrran. Min käre svåger fyller år idag och vill egentligen inte bli firad men middag ska de ju äta i alla fall...

Grattis på födelsedagen, Anders!!!

Inga kommentarer: