lördag 15 augusti 2009

Solo i helgen

J har match i Östersund imorgon men han åkte redan igår för de var ett gäng killar som skulle upp till en sommarstuga som någon i laget hade i närheten av Östersund. Känner mig lite ensam och ynklig idag eftersom Nova har någon förkylningsbacill med lite feber så hon har varit ganska kinkig idag och jag sover som en kratta när inte J är hemma så jag är helt slut. Planen var att storstäda huset i helgen men jag får nog dra ner lite på mina ambitioner. Imorgon ska jag i alla fall baka ett bröd som jag fick tips om av Bea igår när jag var på tjejmiddag. Hon kör GI och bakar ett bröd själv som lät supergott med nötter, frön och torkade aprikoser bland annat. Jag var och handlade ingredienserna idag men receptet kommer när jag har testat brödet :)

Ska man orka börja städa när klockan nästan är halv nio på en lördag kväll? Om jag kollar på alternativen så kanske det inte är en så dum idé ändå. Sova kommer jag ändå inte kunna göra och på dumburken är det bara skräp, läsa är jag för slut för...det får nog bli lite städning i alla fall. Så blir J glad när han kommer hem imorgon också. Nybakat bröd och ett städat hus, vilken husfru man är ibland...hi hi hi

Inga kommentarer: