onsdag 5 augusti 2009

Komma igång

Med ett komplett gym hemma i garaget så har man inte mycket ursäkter att inte hålla sig i form. Ändå har jag lyckats med denna bedrift. Dessutom är J totalt inställd på att biffa till sig ordentligt och eftersom han har tränat hårt i snart 3 år så är han på mycket god väg. Han kan inte göra någonting annat än till 110% och han ger sig inte förrän han nått sitt mål. Jag önskar att jag var hälften så målmedveten som J är.

Jag väntar vårt andra barn som kommer att kika fram i slutet av november men det är ju faktiskt ingen ursäkt att helt släppa alla hämningar och pilla sig i naveln i 9 månader. Nu börjar jag dessutom känna av samma krämpor som när jag väntade vår första bebbe så nu är det inte riktigt läge att lyfta skrot eller köra tunga fys-pass. Jag fixar knappt att gå en vanlig promenad eftersom jag får sammandragningar och måste stanna var 20 meter. Så det blir till att planera hur jag ska kunna komma tillbaka i form efter graviditeten istället.

Vi har haft som ambition det senaste året att äta nyttigt men ändå så normalt som möjligt. Försöken att variera den mat som vi vanligtvis lagar brukar sluta i katastrof. Det beror inte på kocken för både J och jag brukar få beröm i köket. Finns det inga goda, nya nyttiga recept? Det vi har testat har till 90% smakat riktigt illa. Senast igår testade vi ett fiskrecept som var under all kritik.

Nu sparkar bebben i magen omkring i vild protest mot att mitt blodsocker sjunkit för lågt så det är nog dags att gå och förse mig med ett äpple eller något annat godis som naturen har att erbjuda.

C ya!

(tidigare blogg http://shapingup.blogg.se/)

Inga kommentarer: