måndag 3 maj 2010

Full fart

Stiltje, stiltje, stiltje...FULL STORM! Ibland händer mycket på en gång. I alla fall här hemma med huset. Plattorna börjar komma på plats utanför entrén och man ser hur slutresultatet kommer att bli. Det är en sådan skillnad, hela huset fick ett stort upplyft bara för att plattorna kom på plats på den lilla snutt som varit grus tidigare och en "kantplatta" är adderad till de befintliga plattorna. Fint! Idag hade vi besök av en trädgårdsarkitekt som gav en massa inspiration och hade många coola idéer för tomten. Nu bara kliar det i fingrarna att börja gräva ner träd och buskar och köpa urnor och mer utemöbler. Jag ser fram emot att samarbeta med henne och jobba fram vår trädgård. KUL!!! På onsdag börjar de montera poolen så den surdegen börjar snart bli ett smaskigt bakverk som man kan njuta av istället för att gå och blunda för den. Hurra!!! Idag har varit en bra dag. Dessutom har jag börjat få lite rutin på att komma ut på morgonen. Nu gäller det bara att förlänga promenaderna succesivt i Roccos takt så kommer jag få gratis träning varje morgon. Kan det bli bättre?

2 kommentarer:

Nina sa...

Låter spännande med en trädgårdsarkitekts ideér.
När har du tänkt masa dig tillbaka till kneget då? Saknar dig nästan lite ;-)

A sa...

Japp, det ska bli superskoj med trädgården. Kneget sa du...planen just nu är väl att komma tillbaka efter semestrarna. Det är inget bestämt än så länge. Jag ska ta en tur förbi jobbet någon dag framöver. Får tajma in så att du är på plats då så att du nästan inte behöver sakna mig lite ;-P