söndag 9 maj 2010

Tur med vädret

Kvart över 6 en söndagmorgon...och här sitter man vid burken...finn fem fel! Fast det förstås, om jag inte hade suttit här hade jag gått miste om min sköna morgonpromenad ackompanjerad av fågelkvitter och skornas knastrande steg på gruset. Jag hade inte haft möjlighet att få gå och lägga mig en stund igen innan småttingarna vaknar. Alltså finns inga fel att hitta för det kan inte vara en softare söndagmorgon.

Idag blir det premiär på amerikanska fotbollssäsongen för J. Första matchen går av stapeln klockan 14.00 idag. Vi (jag, Nova, Liam och Rocco) ska dit och kika så får vi se hur länge de orkar med. De kanske somnar i vagnen (som jag för övrigt äntligen ska få en ny suflett till efter mycket strul!). Klockan 17.00 har Bonnie seriepremiär med sitt nya fotbollslag så orkar ungar och hundar så tar vi en sväng förbi där också. Det blir alltså en eftermiddag fylld med fotboll i alla möjliga former. Synd bara att det inte är lite varmare, men det är ju några timmar kvar så kanske vi har lite tur med vädret.

Nej, nu är det dags att krypa tillbaka ner i sängen igen och slumra en stund till. Snart nog blir det full rulle när resten av familjen slår upp sina blå.

1 kommentar:

johanna sa...

tack för raderna i min GB. Lycka till med er fina lilla kille. Anl till Mikis uppförande är hans bakgrund. Vi vet inte vad som hänt honom i serbien, men inte är de trevliga saker. Vi trodde vi lyckats jobba bort det, men tydligen inte.

Så ärftligt är det inte, utan det är hans bakgrund som är orsaken.

Tror hans avkommor kommer bli mkt bra. För det är Miki med egentligen.

kram från Johanna