onsdag 5 maj 2010

Matpremiär

Liam växer så det knakar. Han är en riktig "kille" även fast han är en bebbe, stora händer och fötter och ett sött pojkansikte. Idag var det premiär för en riktig måltid för min lille son. Burkmat för barn i all ära men jag ska försöka anstränga mig lite och laga lite mer hemgjord bebismat. Det är ju faktiskt inte så krångligt och man får några burkar per gång så man behöver ju inte göra det varje gång man ska servera mat. Matpremiären bestod av persiljekokt pangusfilé, broccoli, blomkål, morot och kokt ris. I med allt i mixern och häll i en skvätt olivolja och lite av persiljespadet som fisken kokat i. Klart! Hur enkelt som helst och jag fick tre måltider till lillkillen. Maten som är i barnmatsburkarna är ju inte alltid så aptitlig men den här purén blev kanon god och Liam verkade gilla den också. Till mig och Nova saltade jag lite på fisken så åt vi samma sak, dock inte i mixad form. Mums! Som efterrätt fick Liam mango och banan puré. Den var faktiskt köpt men jag ska göra lite fruktpuré också när jag har köpt fler av de "braiga" burkarna som jag sparade maten i. Jag känner mig så huslig såååå :-D

Inga kommentarer: