lördag 15 maj 2010

Picknick i gröngräset

Alla väntar otåligt på min storasyster och storkusinen som dyker upp när som helst. Bonnie har bakat chokladmuffins med marshmellows i, ett experiment som ser lite...hmm, ja spännande kan vara en adekvat beskrivning. Eftersom vår gräsmatta just nu är i stort sett obefintlig på baksidan så blir det till att ta fram en filt eller två på framsidan där det fortfarande finns en grön fläck. Baksidan består just nu av singel, jordhögar och ett antal pallar med plattor och andra saker som ska ner i backen eller pryda den ovanpå. Utemöblerna står mitt i denna röra så att sola där lockar föga.
Alla tjejerna har kjol och t-shirt på sig och ser så underbart somriga ut för första gången detta år. Jag ska ta kameran med mig och dokumentera kaoset i "trädgården" och mina somriga flickor så bilder kanske dyker upp om jag inte är allt för skakig på handen eller glömmer ta bort linslocket. Ikväll blir det grillning hemma hos goda vänner. Helt underbart! SOMMAR!!!

Inga kommentarer: