tisdag 11 maj 2010

Summer is in the air!

Nu är det "sommarhimmel" ute även om inte temperaturen hunnit upp till sommarnivåer ännu. Precis som den blå färgen på himlen ändras när det är höst så har den gjort det idag till sommarblått. Det finns hopp om sommar i år också alltså!

Dagen bjuder inga större överraskningar, lite ICA, lite städning och tvättning och Bonnie är hemma och är förkyld så hon ska pysslas om lite. Hon tog nog ut sig lite för mycket i seriepremiären i söndags men så vann de med 10-0 också. Heja Bonnie! Nästan hela tjocka släkten var där så hon hade tveklöst den största supporter ligan.
Jocke gick det också bra för i deras seriepremiär, 27-6 blev slutresultatet. Bravo! Fortsätt så så är ni uppe i superserien nästa år. Nästa helg är det bortamatch mot Västerås. Hoppas att de håller tempot uppe och vinner där med. Jag kommer inte kunna vara med på den matchen men jag är med i tanken i alla fall och håller tummarna.
Löparskorna är nu invigda och nedsmutsade men bara som promenadskor än så länge. Förkylningen har sakta men säkert börjat lossa på greppet men jag vill inte göra misstaget att försöka något för tidigt eftersom jag varit sjuk hela våren. Lite less börjar jag bli...för att inte tala om J! Citat från J: "Jag orkar inte med att du är sjuk" :-P Det börjar dock se ut som att jag kan försöka mig på att flämta runt en sväng i dagarna. Nu stundar ju Kristi flygare och alla är lediga så då finns det ju alla möjligheter att hitta en halvtimme att pröva skorna "på riktigt". Det börjar ju dra ihop sig till Blodomloppet så jag bör väl ha tagit några rundor innan dess.

Dags att ta tag i disken och slänga i en ny laddning tvätt och vika den laddning som ligger i torktumlaren. Aldrig sinande disk- och tvättberg, sånt är livet för en hemmamamma...

Inga kommentarer: